2020/04/26のタカハシ(@ntakahashi0505)の英語学習メモです。
レアジョブレッスン119回目
Lesson 1: Voicemail
Can understand and relay a voicemail message.
- I’m calling in relation to [our construction project].
- You can call me back [in the afternoon].
- I look forward to [discussing the project details with you].
ボイスメールを聞いてその内容を理解するのの続きですね。
CHALLENGEのリスニングは2回聞いてもわからなかったので、もう1回ゆっくりめでおねだりして、なんとかギリギリクリア。
ボイスメールなら何度も聞き直せるけどね。
で、Discussionでは、ボイスメールについての話だったけど、弊社は電話番号を先方に教えないので
I don't tell them my office's phone number.
ACCURACY
I said: Text communication is better in communicating directly.
Better: Written communication is better because it is detailed.
Lesson 2: E-mail Message
Can give advice on how to reply to a complaint e-mail.
- Why don’t you [acknowledge the customer’s concern]?
- In my experience, [understanding the situation] really works.
- You can also try [offering solutions].
クレームメールに対してどのように返信をすればよいかアドバイスするというもの。
VOCABULARY
- complaint /kəmpléɪnt/: 不平、苦情
- acknowledge /əknάlɪdʒ/: 認める、~の事実を認める、理解する
- disappointed /dìsəpˈɔɪnṭɪd/: 失望して、がっかりして
- frustrated /frʌ́streɪt/: いらいらさせる
- shipping /ˈʃɪpɪŋ/: 輸送、海運業
- own up: 誤りを認める、白状する
感想・まとめ
21:30からのレッスンだったので、21:00からスタンバイして声出しやAnkiをしていたのだけど、今日は集中力の消費が激しく、なかなかキツかった。
オンライン英会話だと「約束」なのでそれでも取り組まざるを得ないというのがいいっすね。
ここまで消耗しないようにするのが一番だけれども。
- 学習時間: 1.5h
- 累計学習時間: 214.5h → 216.0h
- レッスン回数: 118回 → 119回
- レッスン時間: 2950分 → 2975分
- Anki 今日:69枚 合計: 630枚