2020/04/03のタカハシ(@ntakahashi0505)の英語学習メモです。
レアジョブレッスン96回目
Lesson 1: Around the Office
Can remember office areas and their uses.
実践ビジネスLevel5を進めております。本日からChapter2。
今回は初出社日にオフィスを案内してもらって、各部屋とその役割について理解するというもの。リスニングっす。
学んだ表現はこんな感じ。
- Let me give you a quick tour of the office.
- Past the [reception area] is the [printing area].
- [Your cubicle] is right this way.
今日の先生は、2回目に教材を話すときに「普通にする?ゆっくりにする?」と尋ねてくださる親切さ。
いけそうだったので、レギュラーにしてもらった。やっぱ会話大事よ。会話。
VOCABURALY
- past /pˈæst/: ~を過ぎて
- cubicle /kjúːbɪkl/: ブース、小部屋
Lesson 2: My Workplace
Can say where your office is located and what it looks like.
さて、順調だったので、2本目に突入。
オフィスの場所と設備について説明をするというものです。
主な表現はこちら。
- Our office is on the [fifth] floor of the [RBTS Building].
- Facilities like [break rooms] and [a sleeping area] are provided for employees.
- It’s [well-maintained] and conducive for work.
もう、予習なしで突入してしまったもんだから必死っすよ。
なんとかこなしたけど、復習…しなきゃ。
VOCABURALY
- conducive /kənd(j)úːsɪv/: 助けになる
- facility/fəsíləṭi/: 施設、設備
- well-maintained: よく管理された
実践ビジネスLevel3
とばしてしまうLevel3(あとLevel4もか)は自習して新たな表現や単語を拾っていきます。
Lesson 4: A Typical Work Day
Can say my future activities in the office.
- How often do you write e-mails?
- I write e-mails every day.
- How often do you call clients?
- I call clients every Thursday.
- How often do you make reports?
- I make reports twice a week.
VOCABULARY
- typical /típɪk(ə)l/: 典型的な、代表的な
Lesson 5: Review
Can review Chapter 2 by understanding a work schedule and talking about what I do at work.
感想・まとめ
いろんな先生がいますね。
ビジネスコースになって、また選べる先生が変わってきているので、もうしばらくいろいろな先生にお願いしてみようと思います。
- 学習時間: 1.5h
- 累計学習時間: 176.5h → 178.0h
- レッスン回数: 95回目 → 96回目
- レッスン時間: 2375分 → 2400分